Gå til indhold
Det nye årti blev skudt i gang med rekord-meget mobiltrafik

Pressemeddelelse -

Det nye årti blev skudt i gang med rekord-meget mobiltrafik

Traditionen tro var antallet af opkald og datatrafik på sit højeste, da festglade danskere sprang ind i 2020.

Da rådhusklokkerne i går slog 00.00, var det ikke kun ensbetydende med skål i champagne, kransekage-spisning og starten på et nyt årti. Fra nytåret blev skudt ind, var der nemlig også en heftig opkalds- og datatrafik på Telenors netværk hvilket vidner om, at vi fortsat prioriterer at sende en lille nytårshilsen, samt dele aftenens festlige højdepunkter med vores nærmeste.

”Danskerne sender generelt færre sms’er, men vi kan se, at de stadig sender sms’er og foretager opkald, når de skal ønske familie og venner et godt nytår. Vi ser dog også at datatrafikken stiger markant, hvilket vidner om, at kunderne selvfølgelig også benytter de sociale medier fx Snapchat og Instagram mere og mere til at dele nytårsminderne på” siger netværksekspert i Telenor, Jesper Mølbak.

I alt blev der foretaget 3.184.280 opkald på Telenors netværk mellem kl. 22.00-06.00 på nytårsnatten. Sammenlignet med en ganske normal hverdag, er dette en stigning på hele 577%.

Derudover kan det ud fra dataforbruget i udlandet ses, at danskerne prioriterer at streame og se dronningens nytårstale, selvom man er udenlands og også at se rådhusklokkerne slå kl. 24. For brug af data i udlandet kunne der nemlig ses en stor stigning i trafikken kl. 18.00 og kl. 24.

Omtrent 1,7 millioner mobilkunder gør brug af Telenors netværk i Danmark. 

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 183 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.400 medarbejdere, har 57 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692