Gå til indhold
​Forbrugerrådet Tænk: Telenor har Danmarks bedste internet

Pressemeddelelse -

​Forbrugerrådet Tænk: Telenor har Danmarks bedste internet

I en omfattende test af hele 97 forskellige bredbåndsprodukter på det danske marked har Forbrugerrådet Tænk kåret MaxSpeed fra Telenor som Danmarks bedste bredbåndsforbindelse. 

Selvom MaxSpeed med 1.000 Mbit/s er Danmarks hurtigste internetløsning til private, så er hastigheden dog langt fra den eneste parameter, som Forbrugerrådet Tænk har taget højde for. Kundeservice, bindingsperiode og oprettelsesgebyr er andre vigtige parametre i testen. I alle tre kategorier scorer MaxSpeed topkarakteren ”Meget god”.

”Testvinderen Telenor får en bedre bedømmelse (…), fordi Telenor ikke har nogen bindingsperiode, og Telenors kundeservice har bedre åbningstider,” lyder det blandt andet fra Forbrugerrådet Tænk i den artikel, der knytter sig til testen.

Danmarks billigste
Testens vigtigste parameter er dog prisen, som vægter 33 pct. i den samlede bedømmelse. Også her ligger testens vinder fra Telenor med helt fremme. Med en pris på 249,- om måneden er MaxSpeed via kabel-tv-nettet Danmarks billigste bredbåndsprodukt med en så høj hastighed.

”Jeg er rigtig glad for, at Forbrugerrådets test viser, at Telenor ikke bare har Danmarks hurtigste internet til Danmarks laveste pris, men at MaxSpeed nu også er kåret som Danmarks bedste internetforbindelse. Men jeg hæfter mig også ved, at Telenor også bliver belønnet for den samlede kundeoplevelse uden bindingsperioder og skjulte gebyrer samt vores lange åbningstider i kundeservice. Det er en hygiejnefaktor, som ofte bliver overset, når der testes internetprodukter,” siger Lars Kyrø, der er internetchef i Telenor.

Det er netop helheden ved at købe og have en bredbåndsforbindelse, som Forbrugerrådet Tænk har taget højde for i den aktuelle test.

”Med i bedømmelsen af bredbåndsforbindelserne er også en vurdering af udbydernes kundeservice, og det handler simpelthen om, hvor mange timer det er muligt at få kundeservice og teknisk support i løbet af en uge. Jo bedre bedømmelsen i kundeservice er, jo flere timer er det muligt at få hjælp,” skriver Forbrugerrådet Tænk om testen.

Tre produkter i Top-6
Testvinderen MaxSpeed, der i testen får prædikatet ”Bedst-i-Test”, leveres over den såkaldte coax-teknologi, som Telenor på nuværende tidspunkt kan levere til godt 900.000 husstande fordelt over hele landet. Men også på markedets to andre gængse teknologier – DSL (det gamle telefonnet) og fibernet – falder Telenors bredbåndsprodukter positivt ud i testen.

MaxSpeed via DSL kåres som landet 5. bedste bredbåndsprodukt med prædikatet ”Forbrugerrådet Tænk anbefaler”, mens MaxSpeed leveret over en fiberforbindelse er landets 6. bedste internetprodukt på tværs af de mange parametre.

For testen i sin fulde længde: Forbrugerrådet Tænk - bredbåndstest

Related links

Emner


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 39 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Relateret materiale

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692