Få vores nyheder på mail

Mobilkunderne har fået en ny dæknings-app

Pressemeddelelse   •   Apr 28, 2014 15:40 CEST

Telenor har lanceret en app, der giver selskabets kunder mulighed for at indberette deres oplevelse af mobildækningen direkte til Telenors netværksafdeling. Appen ’Telenor Netværk’ er tilgængelig gratis i App Store og Google Play.

Appen Telenor Netværk giver Telenors kunder mulighed for at rapportere deres dækningsoplevelse direkte til netværksfolkene med få klik. Formålet med appen er at sikre et så stærkt mobilnetværk som muligt ved at indsamle detaljeret feedback direkte fra Telenors kunder over hele Danmark.

”Når vi siger, at vi har Danmarks stærkeste netværk, så forpligter vi os også til konstant at forbedre det. Vi har bygget det for kundernes skyld, og vi vil sikre, at det forbliver det bedste og at kunderne også oplever det sådan. Den opgave vil vi gerne løse sammen med dem, og derfor har vi gjort det endnu nemmere at samarbejde med os på dette område,” siger Richard Stigaard, der er netværksdirektør i Telenor.

Han fortsætter:

”Vi ligger naturligvis inde med en stor mængde data på, hvordan vores mobile netværk fungerer. Men i sidste ende handler det jo om, hvordan for eksempel YouTube eller Facebook virker hos den enkelte kunde.”

Med Telenors nye app kan kunderne rapportere deres netværksoplevelse, og fordi appen automatisk registrerer brugerens placering og tidspunktet for indberetningen, får Telenor værdifuld information, der fortæller, hvor dækningen kan forbedres.I appen har man også adgang til Telenors nye dækningskort, der viser mobildækningen på en valgfri adresse, og man kan se resultaterne af Teknologisk Instituts målinger samt de forbedringer af datadækningen, Telenor har lavet det sidste år.

Danmarks stærkeste netværk

Telenor har for nyligt indtaget førstepladsen i en række omfattende målinger af de mobile netværk i Danmark udført af Teknologisk Institut. Teknologisk Institut har målt brugeroplevelsen på alle fire mobiloperatørers netværk via geografisk spredte, stationære målinger på 500 tilfældigt udvalgte steder på over hele Danmark. Det fulde overblik over målingerne kan ses på www.telenor.dk/ti.

Telenor har investeret massivt i at skabe Danmarks stærkeste netværk. I 2013 alene gav Telenor sine kunder adgang til Danmarks bedste 4G-netværk og forbedrede 3G-dækningen markant i størstedelen af Danmark ved at forøge antallet af 3G-master med 60 procent. Det store 3G-dækningsprojekt blev færdigt i april i år, hvor 3G-forbedringerne ramte København.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.