Få vores nyheder på mail

Nu bliver det nemmere at være smartphone-familie

Pressemeddelelse   •   Apr 30, 2014 12:00 CEST

Med Fri+ Familie gør Telenor det lidt nemmere at være familie med forskellige mobilbehov. Til en konkurrencedygtig pris bliver alle familiens mobilabonnementer nemlig samlet et sted, og man nøjes med én regning hver måned. Fri+ Familie er en del af Telenors STORM-plan, der skal gøre det mere simpelt at være kunde i et teleselskab. Tal viser, at halvdelen af danskerne synes, det er svært at finde ud af priser og tilbud fra deres teleselskab, og at knap 3 ud af 4 synes, det er svært at finde ud af de forskellige mobilabonnementer.

Et mobilabonnement fyldt med data til far og mor, et lidt mindre til husets teenager og en sikker og begrænset løsning til familiens mindste – og så en bredbåndsforbindelse, så alle kan komme på wifi derhjemme. Det er ikke nødvendigvis så ligetil at være familie i den digitale tidsalder, og i dag er smartphones langt fra forbeholdt de voksne. En Epinion-undersøgelse gennemført for Telenor viser, at 10,3 år er gennemsnitsalderen for, hvornår det opfattes som passende at få sin første smartphone. For tablets er tallet 7,7 år.

“Mange børnefamilier i dag er udfordret af en rigtig travl hverdag, og vi kan se, at mange er frustrerede over at skulle holde styr på flere forskellige mobilabonnementer. Med forskellige mobilbehov og fakturaer hver måned, kan det være svært at få et overblik over den reelle pris og finde det bedste tilbud. Det er præcis den udfordring, vi har prøvet at løse med vores nye familieløsning, hvor familier kun har én faktura og pris at forholde sig til,” siger Mikkel Torsting, privatkundedirektør i Telenor.

Et stort behov for større simplicitet

Med Fri+ Familie vil Telenor gøre det så nemt, simpelt og gennemskueligt som muligt at være familiekunde. Her bliver alle familiens mobilabonnementer samlet i én løsning og kunder får én regning hver måned med én pris at forholde sig til. Den nye løsning er del af Telenors STORM-plan, der har som målsætning at ruske op i markedet og give bedre kundeoplevelser gennem forbedret netværk, service og produkter.

En ny undersøgelse foretaget af Epinion for Telenor viser, at der er stor efterspørgsel på større simplicitet blandt de danske forbrugere. Halvdelen af danskerne synes, det er svært at finde ud af priser og tilbud fra deres teleselskab, og næsten 3 ud af 4 synes, det er svært at finde ud af de forskellige mobilabonnementer.

Mængderabat giver en stærkt konkurrencedygtig pris

For at gøre det så attraktivt som muligt for familier at vælge Fri+ Familie, får kunder en rabat jo flere mobilabonnementer i løsningen, de køber. Kunder får en rabat på 50 kr./md. på det andet abonnement, de tegner i løsningen, og en rabat på 100 kr./md. på abonnement nummer 3, 4, 5 osv. Kunder kan betale ned til 79 kr./md. for ubegrænset tale og 1Gb data og 99 kr./md. for ubegrænset tale og 5GB. Derudover får kunder en rabat på 100 kr./md., når de køber en fastnetbredbåndsforbindelse.

”Vi har valgt at tilbyde kunder på Fri+ Familie en rabat på deres fastnetbredbåndsforbindelse, fordi vi kan se, at den faste forbindelse er en slags internetrygrad i rigtig mange danske hjem. Vores kunder forbinder flere og flere enheder til deres wifi derhjemme, og det gælder selvfølgelig især familier med flere personer i husstanden,” siger Mikkel Torsting.

FAKTA: Fri+ Familie

  • Med Fri+ Familie er alle familiens mobilabonnementer samlet ét sted og man får én samlet regning hver måned. Det gør det nemt at overskue familiens forbrug, og ikke mindst overskue prisen, fordi det hele er samlet i én abonnementsløsning. Hvis man vælger at købe en fastnetforbindelse, kommer denne dog på en separat regning.
  • Med Fri+ Familie får kunder en rabat på 50 kr./md., for abonnement nummer 2, de køber i pakken. Herefter får de 100 kr. rabat på abonnement nr. 3, 4, 5 etc. Derudover får de en rabat på 100 kr./md., når man køber en fastnet-bredbåndsforbindelse.

FAKTA: Om undersøgelsen -1

  • Næsten 3 ud af 4 danskere mener, det er for svært at finde ud af de forskellige mobilabonnementer (70 procent)
  • Halvdelen af danskerne mener, det er svært at finde ud af priser og tilbud (49 procent)
  • Kilde: Befolkningsundersøgelse udført af Epinion. Spørgeskemaet udsendt som e-survey via Epinions Danmarkspanel. Undersøgelsen er udført i marts 2014 blandt 3109 respondenter i alderen 18 til 75 år og spørgeskemaet er udsendt repræsentativt for den danske befolkning i forhold til køn, alder, uddannelse og region. De sidste skævheder er efterfølgende vægtet på plads.

FAKTA: Om undersøgelsen – 2

  • 10,3 år er gennemsnitsalderen for, hvornår personer med børn mener, det er passende for et barn at få sin første smartphone
  • 7,7 år er gennemsnitsalderen for, hvornår personer med børn mener, det er passende for et barn at få sin første tablet
  • Kilde: Befolkningsundersøgelse udført af Epinion. Spørgeskemaet udsendt som e-survey via Epinions Danmarkspanel. Undersøgelsen er foretaget i januar 2014 blandt 1000 respondenter i aldersgruppen 18-75 år og spørgeskemaet er udsendt repræsentativt for den danske befolkning i forhold til køn, alder, uddannelse og region. De sidste skævheder er efterfølgende vægtet på plads.

FAKTA: Telenors STORM-plan

  • Telenor lancerede i marts 2014 en omfattende STORM-plan. Målet er at sætte en ny standard for service og gode kundeoplevelser i telebranchen, og opfordre kunderne til at forvente mere af deres teleselskab. Udgangspunktet er en liste med tre brutale sandheder om, hvad der frustrerer danskerne mest ved deres teleselskab. En undersøgelse viser nemlig, at danskerne vil have bedre netværk, bedre service og større simplicitet. Vi kalder vores plan for STORM, fordi vi gerne vil ruske op i markedet og skabe en ny måde at være teleselskab på
  • Fri+ Familie er en del af anden del af vores STORM-plan, der desuden indebærer en række nye servicetiltag, der vil gøre en stor forskel for vores kunder. Vi lancerer STORM 2.0 i morgen den 1. maj.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.