Pressemeddelelse -
Telenor åbner Danmarks første hybride telebutik
Telenor byder kunderne indenfor i mobil- og internetselskabets første selvbetjeningsbutik, TELENOR HYBRID. Det nytænkende butiksformat kombinerer det bedste fra onlinekøb med fordelene ved at handle i en fysisk butik, hvor kunden får varen udleveret med det samme. Telenor tester i første omgang hybrid-konceptet af i Valby, hvor de første kunder allerede nu kan afprøve det nye koncept.
TELENOR HYBRID kan være med til at sikre en smidigere købsproces for kunderne, og ser på samme tid ind i nye muligheder for, hvordan fremtidens Retail kan se ud. Trenden indenfor Retail er en øget grad af selvbetjening, det ser vi både her i Danmark og i udlandet, og Hybrid-butikken er den første af sin slags på det danske telemarked.
”I Telenor arbejder vi konstant med at udvikle og digitalisere vores butikker, og vi har med stor succes testet selvbetjeningsbutikkerne med vores kunder, der fortæller os, at de ser store fordele i selv at kunne styre deres købsforløb, mens de kan vælge salgsrådgivning til efter behov. Udviklingen af køb online går kun en vej, men vi har fortsat mange kunder, der foretrækker at handle i butikkerne, og her kan TELENOR HYBRID være et bud på et fremtidigt butikskoncept,” udtaler Thomas Krogh Skou, Retail direktør i Telenor.
Ekspert: Muligheden for at betjene sig selv tiltaler de travle kunder
Kunderne styrer selv købsflowet og gennemfører deres køb direkte på telenor.dk, og efterfølgende sikrer butikkens salgskonsulent, at kundens ordrer svarer til kundens ønske og udleverer varen til kunden.
Forbrugernes forventninger er ifølge, Dorte Wimmer, forbrugerekspert i Retail Institute Scandinavia under store forandringer i øjeblikket.
”Hele 7 ud af 10 danske forbrugere oplever, at de har mere travlt nu end tidligere, og de søger løsninger, der kan hjælpe dem i en travl hverdag. Muligheden for at betjene sig selv hurtigt og nemt tiltaler de travle kunder, ligesom de ikke vil vente på varerne, men have dem med det samme” udtaler Dorte Wimmer og fortsætter, ”at en højere grad af sammensmeltning mellem online og offline er noget af det, der står øverst på kundernes ønskeliste”
Altid stort sortiment på lager
Med det nye butikskoncept ønsker Telenor at bringe onlinekøb og den fysiske butik tættere sammen for at give kunderne en sammenhængende og tryg købsoplevelse, hvor de samtidig har mulighed for i ro og mag at stå med den ønskede mobil i hånden og kigge, røre og sammenligne, før de foretager deres endelige valg. Er der behov for rådgivning eller sparring, kan de tage fat i butikkens salgskonsulent eller få kundeservice gennem direkte videokald, så kunderne opnår samme høje serviceniveau.
Butikken i Valby Spinderiet er en testbutik, og gennem de kommende måneder vil butikken blive vurderet og evalueret for at forbedre konceptet i testperioden.
TELENOR HYBRID er fuldt forsynet med et stort sortiment af telefoner og tilbehør.
Emner
Kategorier
Regions
Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur. Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og Asien, og på verdensplan hjælper vi 172 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.400 medarbejdere, har 57 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.