Pressemeddelelse -
Telenor Danmark leverer endnu et stærkt kvartalsresultat
Stærk omsætning, indtjening og strategisk oprydning i produktporteføljen præger tredje kvartal, hvor Telenor Danmark fastholder en solid EBITDA-margin og fremtidssikrer forretningen.
Telenor Danmark fastholder en stærk indtjening i tredje kvartal 2025 med en EBITDA på DKK 322 mio., hvilket er en stigning på 4 % sammenlignet med samme kvartal sidste år. EBITDA-marginen forblev stabil på 32,7%, hvilket vidner om fortsat operationel styrke.
Serviceomsætningen steg desuden med 5 % til DKK 757 mio., som især skyldes et løft i værdiskabende løsninger og en stærk efterspørgsel på 5G-internet og fiberløsninger.
Omsætningen i tredje kvartal udgjorde DKK 986 mio., en stigning på 5 % i forhold til Q3 2024. Den solide økonomi har igen i tredje kvartal øget investeringerne i Telenors netværk og sikkerheden for den kritiske infrastruktur.
“Vi står midt i et af de mest omfattende fornyelsesprojekter i Telenors historie, hvor hele vores tekniske og digitale fundament bliver gentænkt. Alligevel leverer vi endnu et stærkt kvartalsresultat. Det viser, at Telenor fortsat er en sund og robust virksomhed, der formår at skabe værdi for både kunder og samfund,” siger Lars Thomsen, CEO i Telenor Danmark.
3000 nye kunder
Tilgangen af nye kunder fortsatte i tredje kvartal, hvor 3.000 nye mobilkunder har valgt Telenor til. Det er et tydeligt tegn på, at de nye og mere fremtidssikrede produkter rammer rigtigt. Samtidig har Telenor forenklet sin portefølje og udfaset omkring 9.000 utidssvarende abonnementer som led i arbejdet med at opbygge et enklere og mere effektivt systemlandskab. Den samlede kundeudvikling med et mindre fald på 6.000 dækker således over, at Telenor formår at skabe fremgang, mens fundamentet for næste generation af produkter og løsninger bliver lagt.
“Vi ser tydeligt, at arbejdet med at forny og forenkle vores forretning virker. Vi opdaterer vores portefølje, så den matcher kundernes behov, og samtidig vælger flere nye kunder Telenor til. Det er et vigtigt skridt mod et enklere, mere robust og fremtidssikret Telenor, og det bekræfter, at vores strategi er rigtig,” understreger Lars Thomsen.
Med en stærk position i den digitale infrastruktur fortsætter Telenor den strategiske udvikling, hvor investeringer i netværk, sikkerhed og kundeoplevelser går hånd i hånd med ambitionen om at skabe værdi. Den stabile EBITDA-margin og væksten i serviceomsætningen sikrer et robust fundament for fortsatte investeringer, der styrker både kundernes oplevelse og samfundets digitale beredskab.
Nøgletal (DKK mio.)
| Nøgletal | Q3 2025 | Q2 2025 | Q3 2024 |
| Omsætning | 986 | 962 | 941 |
| Serviceomsætning | 757 | 749 |
718 |
| EBITDA | 322 | 321 | 310 |
| EBITDA-margin (%) | 32,7% | 33,4% | 32,9% |
| Mobilkunder | 1.691.000 | 1.697.000 | 1.682.000 |
| Bredbåndskunder | 104.000 | 105.000 | 112.000 |
Emner
Kategorier
Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.
Telenor er en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 900 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.