Gå til indhold
Telenor Danmark leverer fortsat kundefremgang

Pressemeddelelse -

Telenor Danmark leverer fortsat kundefremgang

Telenor-koncernen offentliggør i dag resultatet for årets tredje kvartal i 2020. Telenor Danmark leverer en bundsolid performance i kvartalet, vokser kundebasen med 21.000 mobilkunder og viser flot fremgang både på top- og bundlinje sammenlignet med forrige kvartal.

Kundefremgangen fortsætter i Telenor Danmark, der vækster med 21.000 mobilkunder i tredje kvartal, og har nu samlet set budt 37.000 nye mobilkunder velkommen i løbet af 2020, og lukker dermed kvartalet med en samlet kundebase på 1.674 mio. mobilkunder. Telenor oplever fortsat stor interesse for fiber og Coax højhastighedsbredbånd fra MaxSpeed, der er kåret som bedste bredbåndsprodukt i Danmark af Forbrugerrådet Tænk.

”Vi leverer et godt resultat for kvartalet, hvor vi fastholder en stabil indtjening i forhold sidste år og ser kundevækst på tværs af alle segmenter. Vores netværk performer fantastisk, og vi er lykkes med at forbedre vores service- og salgskanaler, så de flugter med de ændrede forbrugermønstre. Vi møder danskerne de rigtige steder – online, i vores kundeservice og i storcentre – med relevante produkter, der skaber værdi og tryghed. Særligt vores nye tiltag med at inkludere skærmskifte er noget kunderne værdsætter, da det både sparer dem for bekymringer og uforudsete udgifter,” siger Lars Thomsen, adm. direktør i Telenor Danmark.

Stabil indtjening trods COVID-19
Telenor Danmark formår at opretholde en stabil indtjening på 259 mio. danske kroner sammenlignet med sidste år til trods for, at den lavere rejseaktivitet grundet COVID-19 påvirker roamingtrafikken.

”COVID-19 har understreget vigtigheden af stabile mobil- og internetforbindelser, og kundernes tilfredshed med vores mobilnetværk er skyhøje. Vores indtjening påvirkes dog af en markant lavere roamingtrafik grundet rejserestriktionerne. Men, sådan må og skal det være, vi har også i Telenor ændret vores rejsepolitik og arbejder hjemme - og jeg er virkelig stolt over vores medarbejderes evige omstillingsevne, og at vi formår at opretholde en stabil indtjening,” siger Lars Thomsen, adm. direktør i Telenor Danmark.

Starter 5G-udrulningen
Telenor har igangsat 5G-udrulningen i Danmark, og vil frem mod årsskiftet fokusere på udrulning af 5G i hovedstadsområdet. Med 5G ønsker Telenor at opgradere sit stærke og landsdækkende 4G-netværk, så mobilnetværket står klar til at møde det øgede dataforbrug og understøtte nye funktioner, der kommer i fremtiden.

Nøgletal fra den danske operation i Q3 i danske kroner (IFRS 16-standard)
• EBITDA-indtjening: 259 mio. danske kr.
• Omsætning: 905 mio. kr.
• Kundefremgang på mobil: 21.000
• Samlet kundebase på mobil: 1,674 mio.

De finansielle tal opgives efter regnskabsstandarden IRFS16 og fremgår af koncernens Q3-rapport, som kan ses på www.telenor.com/investors. Oplysninger om Telenor Danmark findes på side 8

Emner

Tags


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 39 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Pressekontakt

Alice Klitholm Duch

Alice Klitholm Duch

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Relateret materiale