Få vores nyheder på mail

Telenor-direktør kåret som årets CMO

Pressemeddelelse   •   Nov 05, 2014 16:36 CET

Kommerciel direktør i Telenor Danmark, Lars Thomsen, blev i går kåret som årets CMO (Chief Marketing Officer). Baggrunden var bl.a. Telenors brug af innovative digitale partnerskaber, der har resulteret i en stabil vækst i erhvervssegmentet.

Lars Thomsen, der er Kommerciel Direktør for Privat og Erhverv i Telenor Danmark, blev til en prisuddeling i London i går kåret som CMO of the year af det uafhængige britiske medie European Communications, der dækker den europæiske teleindustri.

Innovative digitale partnerskaber

Baggrunden for kåringen er bl.a. Lars Thomsens nøglerolle i Telenors brug af innovative digitale partnerskaber i kraft af partnerskabet med Microsoft rettet mod erhvervskunder. Med partnerskabet har Telenor siden november 2013 tilbudt sine erhvervskunder en attraktiv bundling med Office 365, der har været medvirkende til at skabe stabil vækst i selskabets SME-segment.

”At blive kåret som CMO of the year er naturligvis en stor anerkendelse, som jeg er meget glad for. Især fordi, det understreger, at vi som industri er på vej mod at blive langt mere kundecentrisk end tidligere, og i langt højere grad end før skal tænke i, hvordan vi kan skabe merværdi som en digital retailer. Når det er sagt, så er det på grund af den daglige indsats fra vores dygtige og dedikerede medarbejdere, at vi lykkes med at nå vores mål,” siger Lars Thomsen.

Lars Thomsen startede som CBO for Telenor Erhverv, men har siden foråret været CMO med både Erhverv og Privat under sine vinger, efter divisionerne blev lagt sammen for at skabe maksimal synergi. Den holistiske tilgang til B2B og B2C har medført, at Telenor i sidste uge kunne afsløre en verdenspremiere; en udvidelse af Microsoft-partnerskabet, der nu også omfatter privatkunder. Telenors familiekunder får nu tilbudt Office365 Home og OneDrive gratis som del af deres telefonabonnement.

Simplificering af produktporteføljen øger bundlinjen

I juryens begrundelse blev det desuden fremhævet, hvordan Lars Thomsen har været én af drivkræfterne bag Telenors gennemgribende produktsimplificering, der indtil videre har reduceret 1200 produktkombinationer til 100 og medført en markant årlig besparelse.

Om Lars Thomsen

Lars Thomsen kom til Telenor i 2013 fra en stilling som direktør i KMD inden for salg og marketing. Han har mere end 20 års erfaring, både nationalt og internationalt, bl.a. fra en række chefstillinger i Fujitsu, Dell UK & I og Dell EMEA Solution Business. Han er uddannet i Financial Management & Strategy fra Copenhagen Business School.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 11 lande, og på verdensplan hjælper vi over 150 millioner kunder med at kommunikere. Danmark er et fokusområde for Telenor. Her er vi mere end to tusinde medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil, BiBoB og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk

Telenor Frederikskaj 1780 København V Tlf. 72 12 12 12

Ud over Lars Thomsen fra Telenor Danmark, var de fire nominerede Michelle Hoyle fra Vodafone M2M i England, Bartosz Dobrzynski fra P4 (Play) i Polen og Vasyl Latsanych fra MTS i Rusland.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.