Gå til indhold

Pressemeddelelse -

Telenor klar med Danmarks bedste smartphone-forsikring

Telenor styrker sit serviceprogram og introducerer nu en smartphoneforsikring, der gør op med ventetid og bøvl. Når telefonen går i stykker, får man med den nye forsikring som hovedregel sin mobil ombyttet næste dag, og man har en uge til at aflevere den ødelagte telefon. Servicen gælder i hele Europa.

Smartphonen er blevet så vigtig i folks liv, at de færreste bryder sig om at undvære den ret længe ad gangen. Derfor introducerer Telenor nu en ny type mobilforsikring, som gør det nemt og hurtigt at få en erstatningsmobil, hvis smartphonen kommer ud for et uheld.

”Vi hører igen og igen fra vores kunder, at de ikke er glade ved tanken om at undvære deres smartphone. Derfor kommer vi nu med en service, der skiller sig ud fra andre forsikringer på markedet ved rent faktisk at tage udgangspunkt i kundens behov og sikre en lynhurtig udskiftning af mobilen. I langt de fleste tilfælde har kunden en erstatningstelefon i hånden dagen efter, at skaden er anmeldt, også selvom skaden sker på ferien i Berlin eller på forretningsrejsen i Paris,” siger Telenors kommercielle direktør Lars Thomsen. Forsikringen dækker i hele verden, men dag-til-dag-leveringen sker dog kun i Europa.

Hver 12. smartphone har en ødelagt skærm

Bare i 2014 blev der i Danmark brugt i omegnen af 800 millioner kroner på at reparere ødelagte og beskadigede mobiltelefoner. Det viser en rapport fra SquareTrade, som er en af verdens førende virksomheder inden for mobilforsikringer og Telenors samarbejdspartner på den nye forsikring. SquareTrades undersøgelser viser også, at en fjerdedel (26 %) af danskere med ødelagte smartphones har måttet vente mindst syv dage på at få telefonen repareret eller erstattet, og at omkring hver 12. danske smartphone-ejer går rundt med en ødelagt skærm.

”Hvis man har en af de nyeste topmodeller, kan det være en større udskrivning at få skiftet skærmen, når uheldet er ude. Med vores nye forsikring slipper man for ventetid, der er ikke længere grund til at gå rundt med en ødelagt skærm, og man undgår de autoriserede reparationer med uoriginale dele, som betyder, at man mister fabriksgarantien på sin smartphone,” siger Lars Thomsen.

Om Telenors nye mobilforsikring

  • Telenors nye forsikring koster 59 kr. om måneden for mobiler og tablets, der har en kontantværdi af op til 3.000 kr. på anskaffelsestidspunktet (selvrisiko 299 kr.), og 79 kr. om måneden for mobiler og tablets, der har en kontantværdi over 3.000 kr. (selvrisiko 399 kr.).
  • Forsikringen følger med uden beregning i 12 måneder for kunder, der – næste gang de køber en ny mobil – enten har/køber Telenors største abonnement Fri+30 eller har/køber to eller flere abonnementer af typen Telenor Fri+Familie (5, 10 eller 30 GB). Dette tilbud gælder i kampagneperioden, der starter i dag og løber til udgangen af oktober 2015. Erhvervskunder med abonnementer af typen Fri+Business (2, 6, 12, 24 GB) har samme mulighed.
  • Hvis skaden indberettes senest kl. 15:30 på hverdage, modtager kunden sin erstatningsmobil med bud næste dag. Hvis skaden sker i weekenden, eller hvis kunden opholder sig på en ikke-brofast ø eller langt fra en større europæisk by, kan leveringstiden være længere.
  • Kunden modtager samme mærke og model som den, der gik i stykker. Erstatningstelefonen kommer med fuld 24 måneders reklamationsret.
  • Fra kunden modtager erstatningstelefonen, har han/hun syv dage til at indsende den ødelagte telefon.
  • Forsikringen dækker ikke ved tyveri eller hvis kunden på anden måde mister sin telefon. Læs mere om forsikringsbetingelserne hos Telenors forsikringspartner SquareTrade på www.telenor.dk/mobilforsikring.

Om Telenor Fri+Familie

Telenor lancerede i foråret en ny type abonnementer, som giver rabat på den månedlige abonnementspris, når familien samler to eller flere abonnementer på samme regning. Siden da har Telenor udvidet samlefordelene med adgang til bl.a. Office365 og Danmarks billigste bredbåndsforbindelse samt ekstraordinært gode tilbud på smartphone, og nu kommer mobilforsikring altså oveni.

Related links

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk. 

Kontakt

Telenors pressetelefon

Telenors pressetelefon

Pressekontakt 25 600 800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692