Gå til indhold
Telenor lancerer skærmskift som en del af deres mobilabonnementer

Pressemeddelelse -

Telenor lancerer skærmskift som en del af deres mobilabonnementer

Fra i dag kommer Telenor, som de første på markedet til at inkludere ét årligt skærmskift i abonnementet for deres privatkunder, når de køber en ny mobil. Det betyder, at kunderne ikke behøver at leve med en ødelagt skærm og kan få en endnu bedre oplevelse, når de bruger mobilen.

Hver tredje dansker har en ødelagt mobil

Mange danskere lever med en ødelagt skærm, fordi de ikke vil undvære mobilen og synes, det er for dyrt at få skærmen skiftet. Det viser en analyse, som Telenor sammen med Norstat har gennemført blandt 2.000 danskere. Hver tredje har fået en skade på mobilen inden for de seneste to år. Heraf vælger hele 70 procent at leve med skaden, indtil mobilen er helt ubrugelig i stedet for at få den repareret. Det skyldes, at skærmskift med en original skærm kan være bekosteligt – især hvis det sker flere gange, og man ikke har nogen forsikring.

Grunden til, at man altid skal vælge en original skærm skyldes, at garantien ikke dækker med en uoriginal skærm og at man kan opleve mange udfordringer med kvalitet og få en dårligere brugeroplevelse med en uoriginal skærm.

”Vi har hele tiden mobilen med os og benytter den mange gange dagligt til nyheder, opkald, beskeder, videosamtaler, underholdning og sociale medier. Derfor overrasker det også, hvor mange der lever med en ødelagt skærm, når mobilen har så stor betydning for dem i hverdagen. Med vores nye tilbud om skærmskifte kan vi give vores kunder en markant bedre oplevelse og spare dem for mange udgifter til dyre reparationer. Kunderne skal blot indlevere deres telefon i en af vores butikker, så sørger vi for at få den repareret med originale dele, så garantien fortsat dækker og kunden fortsat har den bedste brugeroplevelse med en original skærm”, siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør for privatmarkedet i Telenor.

Op til tre skærmskift inkluderet

Der er ét årligt skærmskift inkluderet i alle privatabonnementer, som fremover købes sammen med en mobil hos Telenor, og skærmen kan skiftes helt op til tre gange, da produktet Skærmskift er gældende i tre år fra købsdatoen.

Skærmskiftet kommer til at indebære en mindre egenbetaling på 149-499 kr. afhængig af model, men der er stadig en meget stor besparelse at hente for kunderne, da et skærmskift med originalskærm koster mellem 2.000-3.500 kr. for smartphone-modeller som iPhone 11, Samsung Galaxy S10 eller Huawei P30 Pro. Om skærmen er ødelagt, fordi den er tabt på jorden, eller om det er ens barn, der har ødelagt den, er underordnet for, om kunderne kan få skiftet skærmen. Den bliver nemlig repareret uanset, hvordan skaden er sket, og man kan få en lånetelefon i en af Telenors 48 butikker, imens mobilen er på værksted.

”Vi kan ud fra vores undersøgelser se, at vi rammer ned i et behov hos vores kunder. En ødelagt skærm giver en markant dårligere oplevelse og gør det svært at kommunikere, læse eller se indhold på skærmen. Med skærmskift inkluderet behøver man ikke spekulere på dette, men kan fokusere på at have en god oplevelse på mobilen,” siger Tor-Arne Fosser kundedirektør for privatmarkedet i Telenor.

Fakta om Skærmskift hos Telenor

  • Skærmskift inkluderes automatisk i privatabonnementet for alle mobiltelefoner købt hos Telenor fra dags dato
  • Skærmskift sker kun med originale dele, så garantien på telefonen fortsat dækker og kunden opretholder den originale brugeroplevelse
  • Skærmskift dækker uanset, hvordan skaden er sket
  • Kort reparationstid 3-5 dage
  • Mulighed for lånetelefon
  • Ét skærmskift pr. 12 mdr.
  • Gælder i tre år fra købsdato
  • Lav egenbetaling på 149-499 kr. pr. skift

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Relateret materiale

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692