Gå til indhold
Telenor lancerer to børneabonnementer

Pressemeddelelse -

Telenor lancerer to børneabonnementer

Abonnementerne henvender sig til børn under 11 og unge under 18. De indeholder tale og data målrettet aldersgrupperne, og med helt nye værktøjer som spærregrænser og forbrugskontrol kan forældrene trygt lade børnene surfe løs på mobilen.

Telenor er familiernes fortrukne teleselskab, og det står nu endnu mere klart med lanceringen af to helt nyt abonnementer til børn U11 og unge U18.

- Vi har lyttet til vores kunder og kan nu tilbyde to børneabonnementer. De passer perfekt til aldersgrupperne, og vi har indsat en række spærringer og forbrugskontrol, så forældrene trygt kan lade børnene være på, siger Tor-Arne Fosser, kundedirektør i Telenor.

U11-abonnementet består af 2 GB data og 2 timers tale. Det passer godt til denne aldersgruppe, fordi de har et lavt forbrug og for det meste er i nærheden af trådløst internet. Der bliver skruet op for indholdet, hvis man i stedet vælger et U18-abonnement. Her får teenageren hele 30 GB data og kan ringe i 30 timer. Abonnementer kan også tages med til udlandet uden bekymring. Roaming fungerer nemlig kun i de lande, som er inkluderet i abonnementerne.

Spærretjenester øger forældrenes tryghed og barnets sikkerhed
Danske forældre udstyrer fra en tidlig alder børnene med en mobiltelefon. Og med god grund. Mobilen giver forældrene tryghed, når børnene går hjem fra skole eller skal tage bussen. Men desværre er der alt for mange eksempler på, at regningen hos mobildebutanterne løber løbsk.

- Når børnene får en smartphone, så åbnes døren til mange fristelser. De fristelser har i årenes løb givet mange forældre store overraskelser, når de ser mobilregningen. Derfor har vi sat grænser for, hvad der kan købes med børneabonnementerne, og dermed givet nøglerne til forældrene, siger Tor-Arne Fosser.

Med abonnementerne er det som standard pålagt spærring af SMS-betalinger af fysiske varer og indholdstakseret sms. Samtidig får forældrene kontrol med alt forbrug udover abonnementet og en sms, hvis barnet nærmer sig grænsen. Det hele kan styres fra Mit Telenor-appen.

Abonnementerne kan kombineres med Telenor Trin rabat, så prisen kommer helt ned på 72 kr. om måneden, og forældrene kan finde hjælp i alle Telenors butikker om valget af den første mobil.

Emner


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og Asien, og på verdensplan hjælper vi 172 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.400 medarbejdere, har 57 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692