Pressemeddelelse -
Telenor leverer endnu et stærkt resultat midt i ambitiøs omstilling
Telenor Danmark har leveret vækst på både top- og bundlinje i et andet kvartal, der samtidig var præget af store investeringer i fremtidssikring og digitalisering af kundeoplevelsen.
Telenor Danmark offentliggør i dag regnskab for andet kvartal af 2025. Serviceomsætningen på 749 mio. kr. var 6 % højere end samme kvartal sidste år, mens den rekordhøje EBITDA-indtjening på 321 mio. kr. var 2 % højere. EBITDA-marginen lå stabilt højt på 33,4 %. Væksten var især drevet af fortsat høj interesse for 5G-internet og streamingkonceptet CBB MIX samt høj aktivitet i erhvervssegmentet blandt især de små- og mellemstore virksomheder.
”I et marked, hvor kundevækst ofte sker på bekostning af økonomisk ansvarlighed, vil vi i Telenor ikke jagte volumen for enhver pris. Vi har truffet et bevidst valg om at fokusere på værdibaseret vækst og på at skabe langsigtet værdi for kunderne og for vores forretning,” siger Lars Thomsen, CEO i Telenor Danmark og fortsætter:
”Vi begynder nu for alvor at høste effekten af de massive investeringer, vi over de seneste år har foretaget i sikkerhed, 5G-netværk og kundeoplevelsen, og kvartalets resultater bekræfter endnu en gang, at vi er på rette kurs med en strategi, der kombinerer et stærkt kundefokus med en sund og robust økonomi. Når vi lykkes med det, skyldes det i høj grad de mange engagerede og vedholdende kolleger i Telenor, som har skabt flotte resultater i et halvår, der samtidig har været præget af et stort internt fokus på it-transformation.”
En fremtidssikret forretning
Mobilkundebasen endte i andet kvartal på 1.697.000, hvilket er 31.000 flere end samme kvartal sidste år, men 2.000 færre end forrige kvartal. Det skyldes, at teleselskabet som et led i en større digital transformation er i gang med at simplificere forretningen og lukke ældre produkter og løsninger, og det har givet nogle kunder anledning til at afsøge markedet.
”Når man rydder op og gør sig klar til fremtiden, koster det på kort sigt lidt på kundebasen. Vi har valgt at tage fat i kompleksiteten og forenkle hele vores forretning. Det gør os stærkere på sigt, selvom nogle kunder midlertidigt vælger at se sig om. Vi bygger en ny version af Telenor, hvor kundeoplevelsen er digital, ubesværet og forbundet på tværs af kanaler, og hvor teknologier som AI bliver en naturlig del af hverdagen. Det koster, men jeg er ikke i tvivl om, at det er investeringen værd,” siger Lars Thomsen.
Nøgletal fra Telenor Danmark | Q2 2025 | Q1 2025 | Q2 2024 |
EBITDA-indtjening | DKK 321 mio. | DKK 314 mio. | DKK 315 mio. |
Omsætning | DKK 962 mio. | DKK 975 mio. | DKK 910 mio. |
Serviceomsætning | DKK 749 mio. | DKK 750 mio. | DKK 708 mio. |
Mobilkunder | 1.697.000 | 1.699.000 | 1.666.000 |
Bredbåndskunder* | 105.000 | 106.000 | 113.000 |
* Bredbåndskundebasen omfatter fiberkunder samt kunder på de gamle DSL- og coax-forbindelser. Kunder på 5G-internet indgår i mobilkundebasen.
Emner
Kategorier
Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.
Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 900 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.