Få vores nyheder på mail

Telenor øger indtjeningen og stabiliserer kundebasen

Pressemeddelelse   •   Okt 23, 2019 07:01 CEST

I dag offentliggør Telenor-koncernen sit resultat for tredje kvartal i 2019. Resultatet opgives efter regnskabsstandarder IRFS15.

Telenor fortsætter indtjeningsfremgangen (EBITDA) og opnår i tredje kvartal en indtjening på 223 mio. kr. Det er en stigning på 19 mio. kr. i forhold til sidste kvartal. Indtjeningsgraden stiger dermed til 24% svarende til en stigning på 2 procentpoint sammenlignet med andet kvartal i 2019.

Indtjeningsgraden er steget stødt gennem hele året, hvilket er en indikation på, at Telenor også i 2019 er lykkedes med at forbedre lønsomheden gennem et flerårigt fokus på simplificering og digitalisering af forretningen.

Telenor har brugt 2019 på at omstille og udvikle forretningen og er gået på markedet med helt nye produktporteføljer til både erhvervs- og privatkunder – herunder en ny erhvervsportefølje til henholdsvis enterprise-markedet og til de små erhvervsdrivende, samt to nye børneabonnementer.

Stabilisering af kundebasen
Efter et udsving i kundebasen og udfasning af Staten-kunder stabiliserer kundebasen sig nu igen i Telenor, og trafikken af kunder ud af forretningen er på det laveste niveau indenfor de sidste seks kvartaler.

”Det er positivt, at vores kundebase er ved at stabilisere sig efter udfasning af Staten-kunderne, og at vores nye, mere enkle produkter finder deres plads i markedet. Der vil altid være en strøm af kunder ind og ud af butikken, og vores opgave består derfor både i at passe godt på de kunder, vi har, men også i at hente flere nye kunder ind. Vi har en klar ambition om at styrke vores position som landets 2. største mobil- og internetoperatør, og derfor øger vi nu vores distributionskraft og skruer op for synligheden af de produkter og tilbud, der skal skabe kundevækst og øget loyalitet,” siger Jesper Hansen, administrerende direktør Telenor Danmark.

Telenor har indtil indgået et nyt salgssamarbejde med Elgiganten i tredje kvartal, der giver adgang til helt nye kundestrømme og bidrager til at øge tilgængeligheden i markedet og synligheden omkring Telenors attraktive samlerabatter og store roamingpakker, og Telenor har flere initiativer på vej.

I tredje kvartal går Telenor 7.000 mobilkunder tilbage og har fortsat en samlet kundebase på knap 1.7 mio.

De finansielle tal fremgår af koncernens Q3-rapport, som kan ses på www.telenor.com/investors. Oplysninger om Telenor Danmark fremgår af side 7 i Telenor-koncernens rapport.

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og Asien, og på verdensplan hjælper vi 172 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.400 medarbejdere, har 57 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.