Gå til indhold
​Telenor og CBB giver fri opkald og SMS til kunder i udlandet med tilbagevirkende kraft

Pressemeddelelse -

​Telenor og CBB giver fri opkald og SMS til kunder i udlandet med tilbagevirkende kraft

Telenor og CBB giver de kunder, som er strandet i udlandet gratis opkald og SMS til Danmark og i det land, de befinder sig i som følge af Corona-krisen. Det er gældende med tilbagevirkende kraft fra den 12. marts efter statsministerens første pressemøde om COVID-19 og frem til slutningen af april.

Det er særligt vigtigt at kunne få kontakt med relevante myndigheder og kontakt med dem derhjemme i øjeblikket for de danskere, der befinder sig udenfor landets grænser. Telenor og CBB har derfor valgt at give privatkunder, der befinder sig i udlandet, gratis SMS og opkald hjem til Danmark og lokalt i det land, de befinder sig.

”Vi følger situationen og forsøger at hjælpe vores kunder, så godt vi kan. Både i Telenor og CBB er der et højt fokus på at hjælpe de kunder, der er strandet rundt om i verden, og på at sikre, at de kan komme i kontakt med myndigheder og pårørende. Vi har været i dialog med mange af vores berørte kunder i den seneste tid, og vi har nu besluttet at indføre gratis SMS og opkald til de kunder, der er strandet i udlandet, så de ikke skal bekymre sig om dette,” siger Tor-Arne Fosser, markedsdirektør for privatkunder i Telenor Danmark.

Inkluderet i det midlertidige tiltag:

  • Opkald fra kunder i udlandet til Danmark
  • SMS fra kunder i udlandet til Danmark
  • Lokale opkald i det land kunden opholder sig i

Langt de fleste Telenor-kunder har i dag fri data og tale i hele EU, og dette tiltag vil derfor have størst betydning for de kunder, der finder sig udenfor EU eller udenfor deres abonnementsaftale.

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692