Gå til indhold
Foto: PR
Foto: PR

Pressemeddelelse -

​Telenor og Seluxit i nyt IoT-partnerskab

Efterspørgslen på smarte IoT-løsninger buldrer frem. For at give kunderne endnu bedre forudsætninger for at komme godt i mål med deres ambitioner på området indgår Telenor og Aalborg-virksomheden Seluxit en ny partnerskabsaftale.

Telenor udvider sit skarpe fokus på visionære løsninger for erhvervskunder og indgår et nyt partnerskab med IoT-virksomheden Seluxit.

Med aftalen får selskabernes kunder en IoT-partner, der kan hjælpe dem end-to-end. Det betyder blandt andet, at de rigtige specialister hurtigt kan kobles på den enkelte opgave, når der skal udvikles nye IoT-løsninger til den enkelte kunde.

- Vi ser frem til at arbejde tættere sammen med en partner, vi kender godt i forvejen – blandt andet fra vores samarbejde om en digitalisering af de hjertestartere, som Hjerteforeningen har sat op landet over. Seluxit står for kvalitet og innovation inden for IoT, som også kan komme vores kunder til gode, siger erhvervsdirektør i Telenor, Mikkel Kruse.

Sammen om rigtige løsninger
Seluxit har base i Aalborg og har arbejdet med i IoT siden 2006. Virksomheden kan både tilbyde standardiserede løsninger og enheder udviklet specifikt til den enkelte kundes behov. 

Da Seluxit baserer nye løsninger på allerede udviklede og testede komponenter, bliver udviklingstiden kortere, billigere og med en bedre kvalitet.

Blandt de færdige produkter som Seluxit tilbyder er asset trackere, smarte elmålere og små computere til undervisning.

- Alle vores kunder har altid travlt med at få deres produkter koblet på internettet. Ved at indgå i dette partnerskab kan vi nu tilbyde 5G-baserede løsninger, som bruger Telenors stabile infrastruktur. Målet er at kunne halvere tiden, det tager at udvikle et IoT-projekt. Dette kan lade sig gøre, fordi løsningen er udviklet, testet og stabiliseret hele vejen fra enhed til dashboard, siger adm. direktør i Seluxit, Daniel Lux.

Mere specialistviden
Telenor er Nordens største inden for IoT og satser stort på at udvikle området og på at hjælpe kunder i gang med de nye IoT-teknologier.

Blandt andet har Telenor etableret et nyt IoT-testlab i Aalborg, hvor kunder kan afprøve deres enheder, før de bliver sat i drift. Og aftalen med Seluxit betyder, at IoT-kunderne kan se frem til at trække på endnu mere specialistviden, når de skal udvikle succesfulde IoT-løsninger.

- Vi har et ønske om at lave relevante partnerskaber, der fremmer dybere relationer til vores kunder, og det er vores nye aftale med Seluxit et godt eksempel på. Vi ser i øvrigt, at kunderne finder det naturligt, at vi er flere der samarbejder om specifikke løsninger, der skaber værdi og hjælper dem med at komme godt i mål med deres projekt. siger Mikkel Kruse.

Related links

Emner

Tags


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.100 medarbejdere, har 40 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Pressekontakt

Christian Stokholm

Presserådgiver 25600800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 39 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692