Gå til indhold

Pressemeddelelse -

Telenor vil passe på danskernes digitale minder

Hver anden dansker har mistet digitale billeder og andre filer, fordi deres pc, tablet pc eller smartphone enten blev stjålet, tabt eller gik i stykker. Men nu gør Telenor det nemt at passe på de digitale minder ved at inkludere storage-tjenesten OneDrive i sine over 600.000 privatkundeabonnementer. Kunder med familieabonnementer får desuden Microsofts Office 365-tjenesten, der giver mulighed for at bruge de velkendte kontorprogrammer på smartphones såvel som på computere og tablets. Kunderne skal ikke betale ekstra for at få adgang til tjenesterne.

Når vi får børn, stiger behovet for at forevige livets vigtigste øjeblikke: Ifølge en ny undersøgelse, som Epinion har lavet for Telenor, tager 75 procent af danskerne flere billeder, efter de har fået børn. Samme undersøgelse viser, at hver anden dansker (47 procent) har mistet billeder eller andre digitale filer, fordi deres computer, tablet pc eller smartphone blev stjålet, tabt eller gik i stykker.

”Med smartphonens sejrsgang har man altid kameraet på sig til at fastholde livets vigtige begivenheder – ferierne, brylluppet, eller videoen af dit barns første skridt. Men mange af os ved ikke, hvordan vi skal opbevare alt vores digitale indhold, så det ikke går tabt, hvis uheldet er ude. Vi vil gerne hjælpe danskerne med passe på de dyrebare, digitale minder, og derfor indleder vi nu i Danmark et samarbejde med Microsoft, som er det første i verden af sin art,” siger Telenors adm. direktør Marek Slacik.

  • Alle Telenors over 600.000 danske privatkunder får i løbet af november tilbudt storage- og backup-tjenesten OneDrive med plads til 100 GB data, hvilket svarer til cirka 40.000 billeder eller 800 minutters video. Med OneDrive har man altid adgang til sine filer, og der er altid taget backup, da OneDrive lagrer filerne i ”skyen”.
  • Kunder med Fri+ Familie-abonnementer får desuden Microsoft Office 365 Home, der kan anvendes af fem brugere. Office 365 indeholder dels de velkendte kontorprogrammer som Word, Outlook, Excel og PowerPoint, og dels OneDrive med 1 TB (1.000 GB) lagerplads. Med 1 TB kan man eksempelvis opbevare 400.000 billeder eller 8.000 minutters video. Familiekunder vil få tilbudt de to tjenester fra på onsdag 8. oktober.

Kunderne skal ikke betale ekstra for de digitale tjenester – de bliver lagt ind i abonnementerne til uændret pris. Microsoft Office 365 Home har en værdi af 799 kr. om året, mens OneDrive 100 GB har en værdi af 168 kr. om året. Telenor vil inden længe kontakte alle privatkunder for at fortælle, hvordan man får adgang til de nye tjenester.

Hver femte tager ikke backup

Ifølge Telenors nye undersøgelse har 71 procent af danskerne endnu ikke prøvet at bruge online storage-tjenester. I stedet tager de backup på DVD’er, USB-sticks eller eksterne harddiske. Undersøgelsen viser også, at hver femte (19 procent) slet ikke tager backup.

Ved at placere billeder, videoer og dokumenter i OneDrive er filerne altid tilgængelige fra computeren, smartphonen og tablet pc’en. Og skulle man være så uheldig, at eksempelvis pc’en bliver stjålet, så går billederne ikke tabt – de vil stadig ligge i OneDrive, som man kan logge ind på via sin nye pc eller en hvilken som helst anden enhed.

Office 365 og OneDrive virker på både pc’er, Macs, tablet pc’er og smartphones – og tjenesterne kan bruges på alle styresystemer (Windows, Android og iOS).

Emner


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1500 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk. 

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692