Gå til indhold
Pressemøder får danskerne til skærmen

Pressemeddelelse -

Pressemøder får danskerne til skærmen

I de seneste to uger har vi jævnligt kunne se statsminister Mette Frederiksen tone frem på tv-skærmene med vigtigt nyt. Ifølge nye tal fra Telenor har disse pressemøder ført til store stigninger i data- og bredbåndsforbruget.

Da klokken slog 17.30 i mandags tonede Mette Frederiksen frem på de danske tv-skærme med et håb og en optimistisk meddelelse til befolkningen. Under pressemødet kunne man i Telenors netværk se en markant stigning i kundernes forbrug af bredbånd, ligesom dataforbruget også steg med hele 30%. Dette er bestemt ikke et enkeltstående tilfælde, idet statsministerens tidligere vigtige pressemøder om COVID-19 også har ført til øget internetaktivitet og dataforbrug blandt Telenors kunder, fordi flere streamer det via enten mobiltelefonen eller computeren.

"Generelt har vi under Corona-krisen kunne se en stigning i danskernes forbrug af mobilens tjenester, da vi jo opholder os mere hjemme. Dog ser vi særligt en stigning i data- og bredbåndsforbruget under pressemøderne, hvilket vidner om, at danskerne prioriterer disse pressemøder for derved at holde sig opdateret på den nuværende situation i Danmark" udtaler netværksstrateg i Telenor, Jesper Mølbak. 

Vi taler ikke i telefon under pressemøder

En anden ting, der indikerer, at danskerne lytter koncentreret med på pressemøderne er, at mobiltrafikken og antallet af taleopkald er ekstremt lav imens pressemødet er i gang, og Mette Frederiksen leverer sine budskaber til befolkningen. Hvorimod trafikken igen stiger markant efter pressemøderne. 

Efter de første pressemøder om Corona-krisen, kunne man i Telenors netværk se en tredobling i opkald timerne efter. Der var dog ikke samme heftige opkaldsaktivitet efter det seneste pressemøde mandag den 30. marts, hvor antallet af opkald var mindre både under og efter pressemødet, sammenlignet med resten af dagen. Dette kan tolkes som et tegn på, at danskerne i højere grad har vænnet sig til pressemødernes indtog og affundet sig med Corona-situationen, og derfor ikke med det samme drøfter indholdet med de nærmeste.

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 52 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Relateret materiale

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692