Gå til indhold
Foto: PR
Foto: PR

Pressemeddelelse -

​Telenor fjerner dataloft på børneabonnementer

Online-undervisning og klassemøder på Teams er blevet den nye hverdag for landets skoleelever – også dem i de mindste klasser.

Nu fjerner Telenor det loft over dataforbruget i Danmark, som kunderne har i deres børneabonnementer. 

Loftet fjernes i de kommende måneder, så børn og unge kan deltage i skoleaktiviteter og -undervisning online uden at skulle bekymre sig om dataforbruget.

Alle skal kunne følge undervisningen
Med de nuværende restriktioner foregår undervisningen online foreløbig indtil den 7. februar, og det kan allerede aflæses i børnenes og de helt unges databehov.

- Det er på alle måder en ekstraordinær situation, hvor forbindelsen til skole og venner online er blevet ekstremt vigtig. Al undervisning og klassemøder foregår på nettet, og samværet med kammerater sker for manges vedkommende via snaps, chat og FaceTime over mobilen, siger Christian Hoffmann, der er privatkundedirektør hos Telenor.

- Derfor fjerner vi nu dataloftet i en periode, så børn og forældre ikke behøver at være nervøse for det, siger han.

Og børnene er ikke ene om at skrue op for dataforbruget. Forbruget af mobildata er generelt kraftigt stigende. I 2020 brugte Telenors kunder 40 procent mere data end året før.

Videomøder er datagrådige
Telenor tilbyder to forskellige børneabonnementer, der indeholder op til 30 GB dataforbrug om måneden.

- Normalt er det rigeligt til de fleste børn og unges behov, men i denne situation kan man hurtigt ramme loftet, fordi især videomøder kræver store mængder data, siger Christian Hoffmann.

Som eksempel kan en times videomøde på Microsoft Teams, som flere skoler bruger, sluge mere end 2 GB mobildata.

Dataloftet fjernes på børneabonnementerne indtil den 15. maj.

- Der håber vi, at vi er på den anden side af nedlukningen, siger Christian Hoffmann.,

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.200 medarbejdere, har 40 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692