Gå til indhold
Telenor leverer vækst på både top- og bundlinje

Pressemeddelelse -

Telenor leverer vækst på både top- og bundlinje

Telenor-koncernen offentliggør resultatet for årets andet kvartal i 2021.

Telenor Danmark fortsætter den positive finansielle udvikling og andet kvartal lukkes med en højere indtjening, øget omsætning og flere mobil- og bredbåndskunder.

Sammenlignet med andet kvartal sidste år stiger EBITDA-indtjeningen med 18% til 261 mio. danske kroner. Den højere indtjening er båret af fremdrift i Telenors digitaliseringsstrategi og en øget omsætning på 924 mio. danske kroner, hvilket er en 3% stigning sammenlignet med sidste år.

Telenor har en indtjeningsgrad på hele 28,2%, hvilket er det højeste i 15 år.

Sund vækst og trygge kunder
Telenor arbejder fortsat med at gøre det tryggere at være kunde, hvilket kunderne kvitterer for med højere tilfredshed og loyalitet. Telenor har i dag 1.683.000 mobilkunder, hvilket er 29.000 flere end sidste år.

- Vi har haft et stærkt første halvår, hvor vi fastholder vores fokus på at bygge en sundere forretning, mens vi løfter indtjeningen med 18%. Sideløbende med at vi bygger 5G, så er vi gået på markedet med nogle efterspurgte sikkerhedsprodukter, der er blevet rigtig godt modtaget. På de interne linjer arbejder vi videre med at skabe en mere enkel og digital forretning til gavn for både vores medarbejdere og vores kunder, siger Lars Thomsen, administrerende direktør i Telenor Danmark.

Digitale sikkerhedsnet til kunderne
Telenor forsætter med at udvide deres sikkerhedsposition med digitale sikkerhedsløsninger.

- I en digitaliseret verden bliver spørgsmålet om sikkerhed kun vigtigere for vores kunder, og derfor bliver vi også ved med at udvide vores sikkerhedsprodukter. Mens vores privatkunder får et sikkerhedsnet under deres digitale færden, så hjælper vi erhvervskunderne med at skærme virksomhedens data, så de er bedre rustet mod cyberkriminalitet, siger Lars Thomsen.

Nøgletal fra Telenor Danmark

Q2 2020

Q2 2021

EBITDA-indtjening

222 mio. danske kr.

261 mio. danske kr.

Omsætning

899 mio. danske kr.

924 mio. danske kr.

Mobilkunder

3.000 nye mobilkunder

Bredbåndskunder

1.000 nye bredbåndskunder


De finansielle tal opgives efter regnskabsstandarden IRFS16 og fremgår af koncernens Q2-rapport. Rapporten opgives i norske tal og kan ses på www.telenor.com/investors.


Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.100 medarbejdere, har 40 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Telenors pressetelefon

Telenors pressetelefon

Pressekontakt 25 600 800

Relateret materiale

Foto: PR

​Telenor smækker døren i for hackere på virksomheders mobiler

Udsigten til mere hjemme- og distancearbejde også efter coronanedlukninger øger cybertruslen for danske virksomheder, og derfor stiger behovet for bedre sikkerhed på mobiltelefoner og tablets også. Derfor lancerer Telenor nu en stribe nye sikkerhedsløsninger til erhvervskunder.

Foto: PR

​Hver femte er ramt - teleselskab blæser til kamp mod digitale krænkelser

Hver femte voksne dansker har været udsat for digitale krænkelser, viser en ny undersøgelse, som Norstat har lavet for Telenor. En stor del af ofrene oplever samtidig, at det er svært at få hjælp til at løse problemerne. Det skal der laves om på, lyder det fra landets næststørste teleselskab.

Telenor leverer det bedste resultat i ti år

Telenor leverer det bedste resultat i ti år

Telenor-koncernen offentliggør i dag resultatet for fjerde kvartal 2021 og det samlede resultat for året. Med en øget omsætning på i alt 3.914 millioner kroner, en samlet EBITDA-indtjening på 1.034 millioner kroner og en indtjeningsgrad på 26,4 % leverer Telenor det bedste resultat i ti år, takket være en styrket markedsposition og et fortsat fokus på at skabe en mere enkel og digital forretning.

Første kvartal 2022 har budt på kundetilvækst og stabil indtjening hos Telenor.

Telenor gik stabilt ind i 2022

Telenor-koncernen offentliggør i dag resultatet for første kvartal 2022, som har budt på kundetilvækst og stabil indtjening i et kvartal præget af stigende usikkerhed.

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692