Gå til indhold
Telenor leverer kundevækst og den højeste indtjening i otte år

Pressemeddelelse -

Telenor leverer kundevækst og den højeste indtjening i otte år

Telenor-koncernen offentliggør resultatet for årets første kvartal i 2021.

Med fortsat kunde- og omsætningsvækst samt en EBITDA-indtjening på 264 millioner danske kroner opnår Telenor Danmark et yderst tilfredsstillende resultat i årets første kvartal. Indtjeningen stiger 14% sammenlignet med året før og er den højeste i otte år. Dette skyldes, at Telenor i dag arbejder mere værdibaseret og har en kundevækst på 38.000 mobilkunder sammenlignet med 1. kvartal sidste år. Den sunde finansielle balance resulterer i en indtjeningsgrad på 28%.

”Vi leverer på vores nye strategi og vækster på alle centrale nøgletal i kvartalet. Vi ser vækst på både top- og bundlinje og byder samtidig 5.000 nye mobilkunder velkommen. Med en indtjeningsfremgang på 14% sammenlignet med sidste år, kommer vi ud af første kvartal med en indtjening på 264 mio. kr., hvilket er det bedste vi har set i otte år. Dét bekræfter mig i, at vores strategi om kontinuerligt at skabe mere reel værdi for kunderne er den rette, mens vi samtidig eksekverer på ambitionen om fuld digitalisering af alle processer og automatisering af netværksdriften,” udtaler Lars Thomsen, adm. direktør i Telenor Danmark.

Telenor har valgt at differentiere sig i markedet ved at inkludere tryghedsskabende services i abonnementerne. Sidste år lancerede Telenor Skærmskift og senest har selskabet med NetSikker inkluderet juridisk bistand og rådgivning i privatkundernes abonnement, så de kan få hjælp, hvis de udsættes for digitale krænkelser.

Vækst i bredbåndsforretningen
Takket være Telenors internetsatsning, MaxSpeed, og den årelange kamp for at få åbnet de danske fibernet, så vækster bredbåndsforretning samtidig med 4.000 nye internetkunder, og Telenor øger omsætningen med 7% sammenlignet med første kvartal sidste år.

”Vi har arbejdet målrettet med at skabe bedre bredbåndsløsninger og mere valgfrihed til vores kunder, og derfor glæder det mig, at vi er lykkes med at transformere en dalende DSL-forretning til en bredbåndsforretning i vækst. Dette skyldes et fokus på at levere de bedste højhastighedsprodukter. Alene andelen af kunder med fiberforbindelser hos Telenor er steget med 500% på blot et år, og vi er langt fra færdige med at udvide vores dækningsområder, fortsætter Lars Thomsen.

Modernisering af netværket
Ved den fornyeligt afsluttede frekvensauktion har Telenor erhvervet rigeligt med frekvenser til at sikre Telenors 1.7 mio. mobilkunder endnu bedre dækning og understøtte moderniseringen af netværket og fortløbende 5G-udrulning.

De finansielle tal opgives efter regnskabsstandarden IRFS16 og fremgår af koncernens Q1-rapport, som kan ses på www.telenor.com/investors

                                

Nøgletal fra Telenor Danmark Q1 2020 Q1 2021
EBiTDA-indtjening 232 mio. danske kr. 264 mio. danske kr.
Omsætning 910 mio. danske kr. 948 mio. danske kr.
Kundefremgang mobil 5.000 
Kundefremgang bredbånd 4.000


Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.100 medarbejdere, har 40 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Telenors pressetelefon

Telenors pressetelefon

Pressekontakt 25 600 800

Relateret materiale

​Telia og Telenor fremtidssikrer mobilnetværket med nye 5G-frekvenser

​Telia og Telenor fremtidssikrer mobilnetværket med nye 5G-frekvenser

Telia og Telenor, der sammen driver Danmarks største mobilnetværk, investerer mere end 740 mio. kroner i digital, dansk infrastruktur ved Energistyrelsens auktion over mobiltilladelser. Frekvenserne skal bruges til den fortsatte udrulning af 5G, som øger kapaciteten i netværket, introducerer nye muligheder for erhvervslivet og giver kunderne bedre mobiloplevelser.

Foto: PR

​Hver femte er ramt - teleselskab blæser til kamp mod digitale krænkelser

Hver femte voksne dansker har været udsat for digitale krænkelser, viser en ny undersøgelse, som Norstat har lavet for Telenor. En stor del af ofrene oplever samtidig, at det er svært at få hjælp til at løse problemerne. Det skal der laves om på, lyder det fra landets næststørste teleselskab.

Telenor leverer det bedste resultat i ti år

Telenor leverer det bedste resultat i ti år

Telenor-koncernen offentliggør i dag resultatet for fjerde kvartal 2021 og det samlede resultat for året. Med en øget omsætning på i alt 3.914 millioner kroner, en samlet EBITDA-indtjening på 1.034 millioner kroner og en indtjeningsgrad på 26,4 % leverer Telenor det bedste resultat i ti år, takket være en styrket markedsposition og et fortsat fokus på at skabe en mere enkel og digital forretning.

Første kvartal 2022 har budt på kundetilvækst og stabil indtjening hos Telenor.

Telenor gik stabilt ind i 2022

Telenor-koncernen offentliggør i dag resultatet for første kvartal 2022, som har budt på kundetilvækst og stabil indtjening i et kvartal præget af stigende usikkerhed.

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692