Gå til indhold
Telenor fejrer 1 år med NetSikker

Pressemeddelelse -

Telenor fejrer 1 år med NetSikker

For Telenor har lanceringen af NetSikker sat turbo på arbejdet med at sikre danskernes digitale tryghed. I løbet af det første år har kunderne flittigt gjort brug af servicen.

Med lanceringen af NetSikker og NetSikker Plus tilbage i 2021, satte Telenor tryk på ambitionen om at indtage positionen som danskernes foretrukne leverandør af digital tryghed. Nu kan teleselskabets store satsning fejre et års fødselsdag.

”I Telenor vil vi gerne være leverandør af følelsen af ’friheden til at opleve, trygheden til at turde’, og netop vigtigheden af at kunne føle sig tryg og sikker, når man færdes på nettet, er mere relevant end nogensinde før. Den positive modtagelse af produktet blandt kunderne og det faktum, at vi allerede har håndteret en del sager, er for mig et klart vidnesbyrd om, at der er en efterspørgsel på det, vi tilbyder med NetSikker,” siger Christian Hoffmann, som er direktør for privatmarkedet hos Telenor.

Stor tilfredshed blandt kunderne

NetSikker er inkluderet i alle Telenors mobilabonnenter til privatkunderne og er en service, der både arbejder med information, forebyggelse og bekæmpelse af digitale krænkelser og snyd ved onlinekøb. NetSikker Plus, som kan tilvælges, omfatter også beskyttelse ved ID-tyveri og dækker desuden hele husstanden.

Af de NetSikker-sager, der er kommet ind det seneste år, handler 43 procent om kunder, der har fået hacket deres profil på sociale medier eller oplevet at få oprettet en falsk profil i deres navn. 27 procent af sagerne omhandler deling af billeder/videoer uden samtykke, mens 12 procent handler om kunder, der er blevet udsat for mobning eller chikane.

Af NetSikker Plus-sagerne handler 42 procent om ID-tyveri (fx af NemID eller optagelse af lån) samt om misbrug af betalingsinstrumenter (fx Dankort og MobilePay).

Blandt de kunder, der har udfyldt en kundetilfredshedsundersøgelse eller har haft en sag hos HELP Forsikring, der varetager sagerne på vegne af Telenor, ligger scoren på 5,8 ud 6.

Det glæder naturligvis privatkundedirektøren:

”Markedet reagerer positivt på vores tryghedsposition, og derfor bliver vi ved med at udvikle vores sikkerhedsprodukter. Siden vi lancerede NetSikker, er andelen af kunder, der vurderer, at Telenor giver dem et sikkert digitalt liv, steget 33 procent. Det er vi meget tilfredse med.”

Sikkerhed er fremtiden

En undersøgelse, som Norstat har udført for Telenor i starten af 2022, viser, at hver anden, der får hacket deres profil på sociale medier ikke modtager hjælp. Samtidig siger to ud af tre, at de ikke får hjælp i situationer, hvor de får delt billeder eller videoer uden deres samtykke. Ligeledes viser undersøgelsen at 1/3 af danskere har oplevet snyd eller har aldrig modtaget varen ved køb online.

Ifølge Christian Hoffmann er undersøgelsens konklusioner et klart udtryk for vigtigheden af at klæde kunderne godt på og ikke mindst tilbyde dem hjælp, hvis uheldet er ude:

”Der er ingen tvivl om, at vi ikke længere kan snakke om ’hvis’, når det kommer til, at vi hver især bliver udsat for digital kriminalitet og krænkelser – der er snarere tale om ’hvornår’. Det kan have store konsekvenser at få hacket sin profil på sociale medier eller få misbrugt sin identitet, og det er afgørende at have sit beredskab på plads. For det er desværre en tendens, vi kommer til at se meget mere af.”

Kigger Christian Hoffmann i krystalkuglen, lægger han heller ikke skjul på, at sikkerhed kommer til at præge Telenors aktiviteter i fremtiden.

”Siden lanceringen af NetSikker har vi tilføjet flere services med ’ID Vagt’ og ’Onlinekøb’, og vi kommer til at fortsætte med at udvikle på produktet. Derudover har vi i Telenor hele tiden et skarpt blik rettet mod, hvordan vi kan optimere vores portefølje af produkter, og her kommer vi ikke uden om sikkerhed i flere forskellige afskygninger.”

Related links

Emner

Kategorier


Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Norden og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1.100 medarbejdere, har 40 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Kontakt

Cecilie Bruun Iversen

Cecilie Bruun Iversen

Pressekontakt Pressechef 25 600 800

Relateret materiale

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692