Gå til indhold

Emner: Datasikkerhed

Hver anden danske leder frygter et cyberangreb, mens svenskerne tager det mere ”avslappad”

Hver anden danske leder frygter et cyberangreb, mens svenskerne tager det mere ”avslappad”

Mens nogenlunde lige mange ledere i Danmark, Norge, Sverige og Finland har oplevet et cyberangreb på deres virksomhed, er der stor forskel på, hvor bekymrede lederne i de forskellige lande er for konsekvenserne af angreb. Danske virksomhedsledere er nemlig langt mere bekymrede end deres nordiske kolleger. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat på vegne af Telenor.

Til kamp mod internetsvindel: Telenor lancerer nyt sikkerhedsfilter

Til kamp mod internetsvindel: Telenor lancerer nyt sikkerhedsfilter

Som det første teleselskab herhjemme lancerer Telenor et sikkerhedsfilter til alle selskabets privatkunder, der automatisk blokerer hjemmesider med svindel og virus. Lanceringen sker i forlængelse af et samarbejde mellem myndighederne og telebranchen om tiltag, der kan øge danskernes sikkerhed og tryghed på nettet.

Ofre for netsvindel får ikke hjælp til at håndtere digitale krænkelser

Ofre for netsvindel får ikke hjælp til at håndtere digitale krænkelser

Mange danskere bliver udsat for svindel på nettet. Alligevel er det et mindretal af ofrene, der opsøger eller modtager hjælp til at håndtere de digitale krænkelser. Dette står i skarp kontrast til tilsvarende sager i den fysiske verden som indbrud, hvor politi og forsikringsselskab næsten altid bliver involveret.

​6.000 elever siger fra over for digital mobning

​6.000 elever siger fra over for digital mobning

Danske skolebørn lever en meget stor del af deres liv digitalt. Desværre er mobningen fulgt med over på de sociale medier. Derfor går Telenor med undervisningsprogrammet #digitalpænt til kamp mod digital mobning, og i 2020 har mere end 6.000 skolebørn via deltagelse i #digitalpænt netop lært at sige fra over for digital mobning.

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692