Gå til indhold

Nyhedsarkiv

Samtalen der ændrede verden, fylder 50 år

Samtalen der ændrede verden, fylder 50 år

I dag, den 3. april 2023, er det 50 år siden, at det første opkald blev foretaget med en mobiltelefon i New York. Siden er behovet for data kommet til, og fremtiden byder på opdelte mobilnetværk, hvor virksomheder og institutioner bruger mobilnettet som deres infrastruktur i private netværk.

Til kamp mod internetsvindel: Telenor lancerer nyt sikkerhedsfilter

Til kamp mod internetsvindel: Telenor lancerer nyt sikkerhedsfilter

Som det første teleselskab herhjemme lancerer Telenor et sikkerhedsfilter til alle selskabets privatkunder, der automatisk blokerer hjemmesider med svindel og virus. Lanceringen sker i forlængelse af et samarbejde mellem myndighederne og telebranchen om tiltag, der kan øge danskernes sikkerhed og tryghed på nettet.

Stabilt resultat skaber fundamentet for fremtidig vækst i Telenor

Stabilt resultat skaber fundamentet for fremtidig vækst i Telenor

I dag offentliggør Telenor-koncernen resultatet for fjerde kvartal af 2022 og det samlede resultat for året. For andet år i træk leverer Telenors danske forretning vækst i omsætningen og fortsætter med yderligere investeringer i modernisering af mobilnetværket samt i bæredygtighed og digitalisering.

2022 satte datarekord: VM-finalen var årets højdepunkt

2022 satte datarekord: VM-finalen var årets højdepunkt

Danskernes dataforbrug brager fortsat afsted, og i 2022 satte forbruget endnu engang nye rekorder. Timerne omkring VM-finalen i fodbold mellem Argentina og Frankrig den 18. december 2022 blev årets peak. Det viser nye tal fra Telenors mobilnetværk.

Ofre for netsvindel får ikke hjælp til at håndtere digitale krænkelser

Ofre for netsvindel får ikke hjælp til at håndtere digitale krænkelser

Mange danskere bliver udsat for svindel på nettet. Alligevel er det et mindretal af ofrene, der opsøger eller modtager hjælp til at håndtere de digitale krænkelser. Dette står i skarp kontrast til tilsvarende sager i den fysiske verden som indbrud, hvor politi og forsikringsselskab næsten altid bliver involveret.

8.000 skoleelever på den digitale skolebænk hos Telenor

8.000 skoleelever på den digitale skolebænk hos Telenor

I år har flere end 8.000 elever over hele landet deltaget i Telenors årlige undervisningsforløb #digitalpænt, der sætter digital dannelse på skoleskemaet. Nu har Telenor fundet den tilhørende skolekonkurrences vindere, som på bedste vis har dokumenteret, hvordan sociale medier påvirker deres hverdag.

SMS'en har 30 års jubilæum og lever stadig i bedste velgående

SMS’en fylder 30 år: Verdens første besked var en julehilsen

En decemberdag i 1992 blev historiens første SMS sendt som en julehilsen. Selvom der siden dengang er sket en rivende teknologisk udvikling, sender danskerne fortsat mange beskeder gennem Telenors netværk, som i år også kan fejre 30 års-jubilæum i Danmark.

Vis mere

Gode forbindelser via mobil og bredbånd

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.

Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

Telenor A/S

Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692