På festivalen må du godt, men ikke på stranden: Her siger vi ja og nej til at blive fotograferet
Der er stor forskel på, hvornår danskerne mener, at det er okay at dele billeder uden samtykke, viser undersøgelse.
Der er stor forskel på, hvornår danskerne mener, at det er okay at dele billeder uden samtykke, viser undersøgelse.
En ny undersøgelse viser, at uønsket billeddeling er et stigende problem blandt unge. Helle Thorning-Schmidt ønsker at skabe større ansvarlighed og en ny digital kultur. Her er hendes og Center for Digital Dannelses bedste råd til at beskytte dig selv, dine børn og din familie.
En ny undersøgelse viser, at 70% af unge har oplevet uønsket billeddeling på sociale medier. Helle Thorning-Schmidt opfordrer til større ansvarlighed og nye regler for digital adfærd.
Telenor er en af parterne bag en særlig udgave af det ikoniske Anders And & Co, der sætter fokus på digital dannelse og online trivsel. Særnummeret kan hentes gratis fra 28/9 i Telenor-butikkerne landet over så længe lager haves.
Corona har betydet mange flere timer foran skærmen end normalt og helt nye digitale vaner. Det kan man mærke hos Telenor, hvor rekordmange børn i år har deltaget i teleselskabets undervisningsforløb #digitalpænt, der har til formål at bekæmpe digital mobning.
En ny web-baseret oversætter ændrer mobbebeskeder, så de bliver til komplimenter i stedet. Idéen kommer fra en 5. klasse, som har været med i Telenors #DigitalPænt-skoleprogram.
Digital mobning er et stort problem blandt børn viser en ny undersøgelse fra Telenor, 6 ud af 10 børn siger, at de har oplevet digital mobning, men kun 1 ud af 3 forældre tror, at deres barn er blevet udsat for digital mobning.
Der har været rekordstor tilslutning til Telenors og forældreorganisationen Skole og Forældres skolekonkurrence om digital mobning. Knap 4.000 børn har været tilmeldt konkurrencen og givet bud på, hvordan digital mobning skal håndteres og forebygges - Vinderne er eleverne i 6. klasse fra Nysted skole.
Hvad gør du, når du oplever digital mobning? Det hjælper Telenor og forældreorganisationen Skole og Forældre danske skolebørn med at finde svar på i en ny landsdækkende skolekonkurrence.
Flere end 100 danske skoler fra alle dele af Danmark har tilmeldt sig Telenors skolekonkurrence om forebyggelse af digital mobning. 5.B fra Holmebækskolen i Herfølge løb med sejren med en kreativ film udviklet og optaget af eleverne selv – budskabet fra vinderskolen er klart: vi skal stå sammen om at sige nej til digital mobning.
Er der forskel på det, du skriver i en Snapchat besked og det du siger til en kammerat i frikvarteret? Telenor stiller spørgsmålet til danske skolelever i en ny landsdækkende konkurrence om digital mobning målrettet 5. og 6. klasser. Konkurrencen skal øge elevernes bevidsthed om hvordan de kommunikerer på de sociale medier.
Digital mobning bliver mere og mere udbredt. Derfor går Telenor sammen med UNICEF nu ind i kampen mod digital mobning med arrangementet #digitalpænt, som foregår i Tivoli torsdag den 29. september. Her deltager over 1400 skolebørn og deres lærere, som på dagen får input til hvordan man i fællesskab bedst kan forebygge digital mobning.
Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og internet. Vores mål er at skabe sammenhæng i vores kunders digitale liv og i det danske samfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i innovation og i udvikling af den danske teleinfrastruktur.
Telenor er Danmarks næststørste teleselskab og en del af Telenor-koncernen, som opererer i hele Skandinavien og i Asien, og på verdensplan hjælper vi 186 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 1000 medarbejdere, har 38 butikker fordelt over hele Danmark og gør hver dag vores yderste for at gøre det nemt for vores kunder at kommunikere og sikre deres forbindelse på både mobil og internet. I Danmark er CBB Mobil også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.
Frederikskaj 8
2450 København SV
CVR: 19433692